Reklamačný poriadok

Prevádzkovateľ e-shopu:

Prevádzkovateľ e-shopu:
Obchodné meno: TripoLife s.r.o., Sídlo: Uhlištná 605/1, 971 01 Prievidza
IČO: 55 611 109
DIČ: 2122034123
IČ DPH: SK2122034123
Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 45533/R
E-mail: tripolife.sk@gmail.com
Telefón: +421 907604895
Web: www.tripolife.sk

1. Úvodné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky a spôsob reklamácie tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu tripolife.sk na webovej stránke www.tripolife.sk.
Kupujúci je povinný sa s týmto reklamačným poriadkom oboznámiť ešte pred objednaním tovaru. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom a súhlasí s jeho znením.

2. Záručná doba

Na všetok predávaný tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov odo dňa prevzatia
tovaru, pokiaľ nie je uvedené inak.
Záruka sa nevzťahuje najmä na:

  • bežné opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním,
  • mechanické poškodenie zavinené kupujúcim, 
  • škody spôsobené nesprávnym používaním,
  • nedodržaním návodu alebo nesprávnou údržbou.
3. Zánik práv

Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej dobe, inak tieto práva zanikajú.

4. Uplatnenie reklamácie

Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady u predávajúceho. Ak kupujúci naďalej používa tovar aj s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude reklamácia predávajúcim uznaná.
K uplatneniu reklamácie je potrebné vyplniť reklamačný formulár, v ktorom uvediete druh tovaru, kedy bol zakúpený, rozsah vady, dátum a podpis.
Reklamovaný tovar zašlite na adresu : Tripolife s.r.o., Uhlištná 605/1, 971 01 Prievidza. Do balíka priložte vyplnený reklamačný formulár a kópiu dokladu o kúpe (faktúru) , ktorý ste obdržali spolu s dodaným tovarom. Reklamovaný tovar odporúčame zaslať preukázateľným spôsobom( napr. doporučene). Tovar neposielajte na dobierku, pretože nebude prevzatý. 
Tovar je potrebné zaslať čistý, kompletný a v primeranom balení.
O akceptácii reklamácie je kupujúci informovaný e-mailom, a to bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie.

5. Odstrániteľné a neodstrániteľné vady

Odstrániteľná vada
Je vada, ktorú možno opravou odstrániť bez toho, aby utrpel vzhľad, funkcia alebo kvalita výrobku.
Pri výskyte odstrániteľnej vady má kupujúci právo na:
– bezplatné odstránenie vady,
– výmenu tovaru za nový, ak oprava nie je možná v primeranej lehote,
– výmenu alebo odstúpenie od zmluvy, ak sa vada vyskytne opakovane (3× a viac) alebo ide o viacero rôznych odstrániteľných vád súčasne.
Neodstrániteľná vada
Je vada, ktorú nie je možné odstrániť, a ktorá bráni riadnemu používaniu tovaru.
Pri výskyte neodstrániteľnej vady má kupujúci právo:
– na výmenu tovaru za nový,
– na odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny,
– na primeranú zľavu z ceny, ak sa rozhodne tovar si ponechať.

6. Spôsob vybavenia reklamácie

Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia. O výsledku
vybavenia reklamácie bude kupujúci informovaný písomne alebo e-mailom.
Po uplynutí lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade.

7. Náklady na reklamáciu

V prípade oprávnenej reklamácie znáša všetky náklady súvisiace s reklamáciou predávajúci. V
prípade neoprávnenej reklamácie môžu byť kupujúcemu účtované náklady na prepravu a
diagnostiku.

8. Alternatívne riešenie sporov (ARS)

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a
plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len:
a) sporu medzi spotrebiteľom (fyzickou osobou) a predávajúcim,
b) prípadov, kde hodnota predmetu sporu prevyšuje 20 EUR s DPH,
c) spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku (online).
Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo má za to, že boli porušené
jeho práva, môže sa obrátiť na prevádzkovateľa e-shopu so žiadosťou o nápravu.
Ak na túto žiadosť predávajúci neodpovie alebo ju zamietne, kupujúci má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu ARS:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Ústredný inšpektorát SOI – Odbor medzinárodných vzťahov a ARS
Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava 27
Web: www.soi.sk
Platforma online riešenia sporov (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr

9. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok je platný od 15.7.2025.
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tento reklamačný poriadok bez predchádzajúceho
upozornenia. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke e-shopu.